reklama

Karlovu Ves osídlia tisíce nových obyvateľov. Bude veselo

Nad Karlovou Vsou medzi Líščím údolím a Starými Gruntami sa vypína atraktívny zelený kopec. Z Mlynskej doliny naň vedie snáď najrozbitejšia cesta, akú v Bratislave máme.  Jediným šťastím je, že keď sa už jeden milý sváčko z internátu na Mlynoch nemôže na to pozerať, zoberie vedro so štrkom a sám tie obrovské jamy zasype.  Staré Grunty doteraz nikoho politicky nezaujímali, je to len luxusná domová štvrť a voličov je tam primálo. To sa však čoskoro zmení a kopec sa premení na nepoznanie. Na veľké prekvapenie všetkých, i tých, ktorí sa tvária, že o ničom netušia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tento kopček, momentálne jedna zo vzácne zelených častí Karlovky, je totižto stavebným pozemkom. Nie je však úplne jasné, čo sa tam ide stavať. Prvé ohlásené projektové štúdie sa vynárajú ako huby po daždi a avizujú stovky nových bytov. Som milovníkom dobrej architektúry, no tú zatiaľ v Karlovej Vsi pri novej výstavbe akosi nebadať. Nedávno na začiatku Karlovky pribudli 4 nové bytové domy. Ako inak,každý dom-iný architekt, inak otočený, iné okná, iný štýl. Paríž by nebol Parížom, ak by ho budovali týmto spôsobom. A teraz si predstavte, že takýchto projektov sa tam chystá hromada a každý iný. Vizuálne pôjde o štvrť "balkánskeho" typu. Prisťahujú sa tisíce ľudí a tí budú potrebovať príslušnú infraštruktúru. Školy, škôlky, dopravnú dostupnosť. Dostanú to? Pokoj a kľud, ktorý vyhľadávajú hlavne starší občania Karlovej Vsi, môže byť čoskoro len ilúziou. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doprava

Katastrofa! Už mesiac sa prepravujem do Karlovky v obrovských kolónach. Dôvod? Kompetentní si zmysleli opravovať kľúčový dopravný uzol na Molecovej. Každodenne tam stoja tisíce áut, vodiči strácajú trpezlivosť. Oprava mala byť skončená koncom augusta, teda pred začiatkom školského roka. To sa však nestihlo, prišla povodeň. Chápem, to sa stane. Čo však úplne bežné nie je, je stav, keď sa havária neodstraňuje 24 hodín denne. Idem okolo podvečer a čuduj sa svete, nikde ani noha. Ak sa zosype svah, tak sa to odstraňuje ihneď. Preto nerozumiem, prečo sa kľúčové dopravné uzly nemôžu opravovať aj mimo bežnej pracovnej doby? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobrý starosta zhodnotí ľuďom ich majetok

Som predovšetkým ekonóm, tvorivý a skúsený manažér a tvrdím, že každé mesto by malo mať dobrého správcu, a ten by mal používať zdravý sedliacky rozum. Pravidlá by mali platiť pre každého. Mnoho ľudí si to neuvedomuje, ale dobrý starosta môže zhodnotiť ich vlastný majetok. Ak sa štvrť stáva atraktívnejšou, láka to ľudí sa do nej presťahovať a stúpajú v nej ceny nehnuteľností. Ja si túto ekonomickú poučku plne uvedomujem. 

Všímam si veci okolo seba a na niektoré nedokážem nereagovať. Na mojom blogu môžete nájsť moje postrehy o rakúskom potravinovom fenoméne a výletoch Slovákov do rakúskeho pohraničia. Som rád, že vás to oslovilo - dokopy 380 000 kliknutí. Jeden sa stáva najčítanejším blogom na portáli blog.sme, druhý najlepšie hodnoteným na Blogovisku. Znamená to, že ani mne ani vám nie je to, čo sa deje navôkol, ľahostajné. Upozornil som na obrovský ekonomický problém, že Bratislavčania chodia utrácať peniaze do Rakúska. Z informácií viem, že to otriaslo i úradníckou mašinériou a niečo sa v zákulisí deje. Bytostne sa to podľa mňa dotýka aj obyvateľov Karlovky. Chcel by som si kúpiť čerstvú sezónnu slovenskú zeleninu aj u nás na sídlisku, ale akosi nemám kde. Nemohli by byť farmárske trhy aj v Karlovke? Určite mohli, ale to treba zariadiť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový domov

V Karlovej Vsi na Dlhých Dieloch bývam s rodinou už desať rokov. Prvých sedem rokov prežitých v hlučnom a prašnom prostredí zúriacich stavebných mechanizmov nám dalo zabrať. Akonáhle jednu budovu dostavali, začali hĺbiť základy pre inú. Projekty niesli sľubné názvy ako napr. "Nové bratislavské centrum". Vyrástli tu domy bez spoločného konceptu, nerešpektujúce okolie, s minimálnym množstvom zelených prvkov a oddychových zón. Tunajší obyvatelia sú už priam alergickí na akúkoľvek výstavbu v Karlovej Vsi a ja im rozumiem. 

Tomuto mestu vďačím za mnoho,hoci som sa tu nenarodil. Dalo mi príležitosť vyštudovať, uplatniť sa a slušne žiť. Som človek s ekonomickým zmýšľaním a chápem, že pre mnohých je život tu šancou na lepší život. Preto rád opakujem, že naše Slovensko potrebuje fungujúcu Bratislavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som aktívny športovec. Behám, bicyklujem, kočíkujem. Ľudia potrebujú kvalitné športoviská a ihriská ako soľ. Vnímam kauzy okolo športových klubov a určite si ich osobne preverím. Kde býva rušno, úradujú záujmy.

Zlomový bod

Niečo sa vo mne zlomilo. Odkedy mám rodinu s dvoma malými deťmi, začal som oveľa citlivejšie vnímať okolité prostredie. Rovnako citlivo vnímam aj problémy týkajúce sa starších a chorých ľudí. Robil som na zdravotných a dôchodkových projektoch, začal som sledovať dopady demografických zmien. Viem, že starší ľudia hľadajú hlavne pokoj a dostupnosť adekvátnych služieb. Som presvedčený, že to bude obrovská výzva i na mestskej úrovni a vidím, že nikto pre nich nič zaujímavé vlastne nerobí. Nie je problém postaviť zariadenia pre seniorov. Problém je ich prevádzkovať a na tom ich aj veľa končí.

Nechcem sa sťahovať

Mnohí moji rovesníci, priatelia sa odsťahovali za prácou do zahraničia. Rovnako veľa známych odišlo z Dlhých Dielov bývať do iných štvrtí. Ale mňa už toto fakt nebaví! Nechcem sa sťahovať len preto, že veci sa nikam nehýbu. Rád by som tomuto mestu vrátil, čo mi dalo a osobne urobil niečo pre skvalitnenie života všetkých Karlovešťanov. Premietol som to do pútavého a inovatívneho volebného programu, ktorý čoskoro predstavím.

Všetci mi hovoria, že rozhodne to, aký volebný guláš navarím. Poviem vám, viem uvariť skvelý guláš, aj z drievka halušky nahádzať. Ale akosi stále v kútiku duše verím, že o tom, kto sa stane starostom a dobrým správcom, nerozhodnú len lacné predvolebné kortešačky a veľkolepé sľuby o tom, čo všetko sa postaví z vašich peňazí tesne pred voľbami.

Kto ma v kandidatúre podporuje 

Uchádzam sa o priazeň Karlovešťanov ako nestranník. Svoju podporu mi vzácnou zhodou vyjadrila koalícia strán Sieť, KDH,Most, SDKÚ-DS, Sas, Nova a Strana Zelených. Ich podpora je pre mňa povzbudením. Chcem byť aktívnym starostom a priniesť očakávanú zmenu. Verte mi, pozriem sa mestskej časti "pod pokrievku".

S úctou ku všetkým Karlovešťanom,

Pavol Bulla


Pozn. Pravidelným čitateľom sa ospravedlňujem a k pôvodnému zameraniu blogu sa vrátim po komunálnych voľbách. A možno pridám i nejaké perly z kampane. Lebo najviac sa o sebe „dozviete“ až vtedy, keď začnete niekam kandidovať.

Nová výstavba v Karlovej Vsi
Nová výstavba v Karlovej Vsi 
Pavol Bulla

Pavol Bulla

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  18x

Ekonóm so skúsenosťami z oblastí verejného sektora a jeho inštitúcií, investícií, finančného sektora, investičného manažmentu a zdravotného poistenia. Zoznam autorových rubrík:  Ekonomické zaujímavostiPotravinové paradoxyPolitické voľnomyšlienkárstvoBratislavský komunálPríbehy zo zdravotníctva

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu